Kurt Lekanger er redaksjonssjef i digi.no og Inside Telecom. (Bilde: Niklas Plikk / montasje)

Slik skal digi.no bli enda bedre

Etter at Teknisk Ukeblad Media kjøpte opp Mediehuset Tek høsten 2015 overtok selskapet også søsternettstedet Inside Telecom, et abonnementsbasert nettsted som helt siden oppstarten i 2001 har vært Norges ledende bransjetidsskrift innenfor telekom.

Digi.no og Inside Telecom har mange stoffområder som overlapper hverandre, og for å styrke satsningen på IT- og telekomstoff i begge publikasjonene har vi valgt å slå sammen de to redaksjonene. Digi.no og Inside Telecom kommer til å fortsette som to uavhengige nettsteder, men journalistene vil jobbe mye tettere sammen.

Undertegnede har fått jobben med å lede den samlede IT- og telekomredaksjonen, og startet denne uken opp som redaksjonssjef for digi.no og Inside Telecom.

Det at vi har slått sammen de redaksjonelle miljøene under én felles ledelse betyr en vesentlig styrking av redaksjonen, noe jeg håper og tror du som leser vil merke i tiden fremover.

Vi er nå totalt sju journalister, inkludert undertegnede. Jeg kommer til å bruke mye av tiden til å skrive egne saker, i tillegg til synergieffektene vi får ved at journalistene i både digi.no og Inside Telecom sitter rundt det samme bordet. Det gjør det mulig å jobbe smartere.

De viktigste nettstedene for deg som jobber med IT og telekom

Det er ikke mer enn et par uker siden digi.no feiret sitt 20-årsjubileum, og undertegnede har fulgt nettstedet helt siden oppstarten i 1996. Den gangen jobbet jeg som journalist i PC World Norge, et magasin jeg senere ble ansvarlig redaktør for – sammen med magasinene Nettverk & Kommunikasjon og IT-bransjen. I løpet av digi.nos levetid har jeg også jobbet i Dagens Næringsliv og Microsoft, jeg har vært frilansjournalist for PC World, VG og Dine Penger, jeg har oversatt og skrevet fagbøker – før jeg i 2012 kom til Mediehuset Tek som fagredaktør i Amobil.no, som senere ble tek.no. Hele tiden har digi.no vært et fast stoppested på surferunden – ikke bare fordi de har vært konkurrenter, men rett og slett fordi jeg fant innmari mye spennende lesestoff der.

I løpet av de 20 årene digi.no har eksistert har nettstedet vært gjennom mange opp- og nedturer, men målet har hele tiden vært å være en business-to-business-tjeneste som leverer de viktigste it-faglige nyhetene sett fra et norsk perspektiv. Dette mener jeg digi.no har klart på en forbilledlig måte.

Mitt mål er at digi.no skal fortsette å være det viktigste nettstedet både for deg som jobber i IT-bransjen, og også for alle som jobber med IT i andre bedrifter utenfor IT-bransjen. Er du mer enn gjennomsnittlig interessert i hvordan teknologi kan løse utfordringer på arbeidsplassen, da skal digi.no være nettstedet du besøker først.

Vi skal heller ikke glemme Inside Telecom. Med rundt 3000 abonnenter i mobil- og bredbåndsbransjen er dette Norges største abonnementsmagasin for bransjen. Journalister med lang bransjeerfaring og unik dybdekunnskap sørger for å gi leserne en mye dypere forståelse av bransjen enn det de kan få i dagspressen. Dette arbeidet vil vi fortsette.

Jeg gleder meg til å ta fatt på jobben, og kan love deg masse bra stoff i tiden fremover!

Kommentarer (13)

Kommentarer (13)
Til toppen