Komplett skaper plass til nye varetyper

For å få plass til å vise frem flere typer varer og enkeltprodukter, redesigner nå Komplett sin nettbutikk.

Komplett-sjef Eric Sandtrø har begynte å bryte ut av IT-markedet. Årsakene er flere, men det er klart at konkurransen er uvanlig hard, både på grunn av de generelle mekanismene i IT-markedet og fordi det finnes mange titalls nettbutikker for IT-produkter i lille Norge.

Sandtrø sprer seg derfor nå til andre kategorier, både for å selge mer til sin kundemasse og for å selge produkter med bedre marginer. I løpet av fjoråret begynte Komplett å selge en rekke fritidsprodukter og kontor-produkter, alt fra småelektriske varer til kontorstoler.

Og nylig meldte Komplett overraskende at selskapet skulle starte salg av hvitevarer som kjøleskap og komfyrer.

Hittil har fritidsproduktene vært lite eksponert på Komplett, men med ny layout tar Komplett et oppgjør med "vis alt på forsiden"-prinsippet. Bare hovedvaregruppene blir nå visst med de mest populære underkategoriene.

- Vi må få ledet kundene til undersider og der få visst frem flere produkter med bilder. I dag skjer for mye på forsiden, sier Sandtrø til digi.no.

I tillegg har Komplett innført såkalte arkfaner på toppen av siden som også leder til hovedkategoriene.

Oppryddingen er ikke gjennomført nedover på alle nivåer og på Kompletts utenlandske nettsider, men det vil bli gjort i løpet av neste uke, forteller Sandtrø.

Til toppen