Norge og Nordens største nettbutikk-selskap, Komplett, la i dag morges frem tall som viser en svak omsetningsutvikling i andre kvartal, men en solid resultatforbedring.
Salget er omtrent likt som i samme kvartal i fjor - 437,3 mot 436,7 millioner kroner da. Noe av dette skyldes dog at påsken i år havnet i andre kvartal og dro ned salget, mens den i fjor var i første kvartal.
Resultatet før skatt viser et overskudd på 17,5 millioner kroner mot 11,6 millioner i samme kvartal foregående år. Dette er en økning før skatt på hele 51 prosent i forhold til samme periode i fjor.
Her i Norge faller faktisk salget litt: Direktesalget til privatpersoner, bedrifter og offentlig sektor økte totalt med tre prosent til 315,5 millioner kroner, men i Norge gikk direktesalget ned med fem prosent. Salget til forhandlere i Norge og Sverige ble redusert med 8 prosent.
Det er Sverige og Danmark som drar opp - Komplett fikk en skandinavisk salgsvekst på 20 prosent i forhold til samme periode i 2005.
Komplett har nå nettbutikker i åtte land.