Konsumentmarkedet ga resultatrekord for Symantec

Symantec bedret resultatet med 47 prosent i kvartalet fram til 29. september. 55 prosent av omsetningen gikk til konsumentmarkedet.

Kvartalet er det andre i Symantecs regnskapsår. I fjor var omsetningen 169 millioner dollar, i år lå den 14 prosent høyere, på 192 millioner dollar. Resultatet økte fra 31 millioner dollar til 45,8 millioner. Det er åttende kvartal på rad med ny resultatrekord.

Resultatet svarer til 72 cents per aksje. Analytikerne hadde ventet et resultat på 69 cents per aksje.

Konsumentmarkedet blir stadig viktigere for Symantec. I kvartalet som gikk sto det for hele 55 prosent av den samlede omsetningen. Framgangen her var 19 prosent, mot 8 prosent på bedriftsmarkedet.

Norton Internet Security 2001 Family Edition er nettopp sluppet, og er et av Symantecs viktigste pakker til forbrukerne. Den inneholder en rekke løsninger som appellerer til sikkerhetsbevisste familier. I tillegg til antivirus og styring av hva barna kan gjøre på Internett, tilbyr pakken en personlig brannmur og ekstra beskyttelse for opplysninger som kredittkortnummer.

Til toppen