Konverterer til nett

1. mai får nettannonseselskapet AdLINK Internett Media to nye ledere - Per Gauslaa fra CIA Media Network og Thomas Bagn (bildet) fra More Group.

På det norske markedet har annonseselskapet tidligere uttalt at de vil konkurrere med markedsleder DoubleClick. For å styrke AdLINK har selskapet hanket inn Per Gauslaa som i fem år har vært mediedirektør i mediebyrået CIA Media Network.

Nå kunngjør selskapet ansettelsen av Thomas Bagn (29), som blir AdLINKs nye salgssjef fra 1. mai. Bagn har de siste fire årene vært ansatt i More Group Norge.

Gauslaa er meget tilfreds med å få Bagn med på laget. - Internett som mediekanal trenger flere erfarne medarbeidere fra den tradisjonelle medieverden for å kunne håndtere de utfordringene som kanalen står ovenfor, sier han i en pressemelding.

Daglig leder, Jens Petter Eggum, går 1. mai over til å være ansvarlig for kontakten med nettstedene selskapet har i sitt annonsenettverk. Nils Hetland, som har fungert som salgssjef, blir "vanlig selger" når Bagn overtar samme dato.

Det tidligere Robbestad-selskapet NetAd (en del av NetHouse-konglomeratet) ble i oktober kjøpt opp av tyske AdLINK. Fremdeles holder AdLINK til under samme tak som NetHouse, men Gauslaa forteller at selskapet nå er på flyttefot.

Til toppen