Kopierte salgsteksten til konkurrenten

Et søk på ditt eget navn kan være nyttig, det erfarte webhotellet Fastline.

Det kan gå fort for seg i IT-bransjen, særlig når man skal lansere nye tjenester og produkter etter at konkurrenter har vært først ute.

Det fikk det Haugesund-baserte webhotell-selskapet nylig erfare. Da selskapet sjekke hvordan søket på sitt eget selskapsnavn fungerte på Kvasir, fikk de seg en overraskelse.'

For da dukket deres eget navn opp på nettsidene til en av konkurrentene, NSN.

Årsaken var enkel. Da NSN skulle lage en tekst om sitt tilbud på Server Housing (kunden plasserer sin egen server på hotellet) kopierte NSN teksten Fastline hadde skrevet.

Årsaken til at dette ble avslørt av Kvasir-søket var rett og slett at personen hos NSN som kopierte teksten glemte å endre alle forekomster av "Fastline" i teksten til "NSN".

Nederst på NSN-siden http://www.nsn.no/?page=420&link=125 står det

"...Fastline vil også kunne tilby drift av serveren hvis..."

Daglig leder i NSN,Bente Iren Larsen, beklager de inntrufne og lover å sjekke opp hvordan dette har skjedd.

Til toppen