Planen var at WapWeb skulle bli utviklingsmiljøet som Segmentor skulle bruke hos de selskapene de har i porteføljen. Dette er selskaper som Organizer.net, digitoday.no og flere andre fremstående Internett-selskap.
Men det ble med planene. Forrige uke meldte selskapet oppbud, og likviderte kassa. Det opplyser en noe skuffet Birgitte Teigen, som var daglig leder i selskapet, til digitoday.no.
- Vi kulle levere konsulenttjenester for e-business markedet. Vi drev inntil det siste med å rekruttere Seniorpartnere, og bygge selskapet opp sakte og forsiktig, sier Teigen til digitoday.no
Hun forteller at de hadde satt i gang prosessen med å få inn de riktige folkene, men at dette var en svært vanskelig jobb. - Det var mange som var tilbakeholdene for å starte i et oppstartbedrift som WapWeb, sier Teigen.
Selskapet hadde bare to ansatte, inkludert Teigen, men hadde kontakter med flere som skulle være interessert i å begynne.
- Segmentor håpet på synergieffekter, men disse kom ikke så raskt som ventet. Det har noe med å gjøre at selskapet ikke har etablert mange selskaper nå, etter det som har skjedd i markedet, forteller Teigen.
Dessuten kom WapWeb inn i markedet i den perioden hvor markedet var på sitt aller verste. I stedet for at eierne skulle pøse masse penger inn for å skaffe de dyktige folkene ble det bestemt å legge ned selskapet.
- Vi tok en voksen beslutning på det, sier Teigen.
Men investorene og Teigen har ennå ikke tapt noen penger, og det var således ingen likviditetskrise som trakk det nyoppstartede konsulentselskapet i kne.
Vi gjør oppmerksom på at Segmentor, som eide 50 prosent av aksjene i WapWeb, er aksjonær i digitoday ASA