- I realiteten er det norske mobilmarkedet en voksende jungel av påfallende like aktører. Forbrukerne har til nå vært tvunget til å velge mellom identiske aktører med relativt identiske produkter. Vår største utfordring er å bygge en foretrukken merkevare slik at forbrukerne kan ta et bevisst verdivalg når de skal bytte mobiloperatør, sier han.
- Merkevaremessig kan det norske mobilmarkedet i dag sammenlignes med en jukeboks hvor du kun kan velge titler fra Terje Tysland og Finn Kalvik. Behovet for en Blink 182-lignende aktør er åpenbart tilstede. Mobyson skal innta en slik posisjon, sier administrerende direktør Erik N. H. Krafft i Mobyson
- Vi er billigere enn alle våre konkurrenter, både når det gjelder samtale og SMS, sier Krafft.
- Vi opplever at mange i målgruppen er lei sin eksisterende operatør. Vårt hovedfokus på mobile spill og underholdning er også avgjørende for mange. De forventer mer enn de tradisjonelle tjenestene de fleste operatører leverer i
dag. Med de laveste prisene og et unikt produkt har jeg stor tro på at vi vil lykkes i å nå våre mål, sier Krafft.
Ønsker avgift på datalagring: – På ville veier