Kraftig vekst i e-butikken Dropzone

E-handelsbutikken Dropzone har vokst kraftig i 2003. Trond Dahl tror 2004 blir enda bedre.

Den tidligere utskjelte e-handelsmodellen er i ferd med å vise styrke. En rekke rene e-handelsbutikker i databransjen viser god utvikling. Den mest kjente av disse er børsnoterte Komplett. Under Komplett er det imidlertid en rekke andre konkurrenter som viser god utvikling. digi.no skrev for to dager siden om e-handelsbutikken PS Web og eierne Østereng Gruppen. Også Dropzone, med Trond Dahl og brødrene Svein og Petter Fjellstad i spissen, viser god fremgang.

Adm. direktør Trond Dahl sier til digi.no at omsetningen i år blir på rundt 170 millioner kroner, hvor av 150 millioner kroner av disse er i Norge. I fjor endte omsetningen på 124 millioner kroner for Dropzone.

For 2004 venter Dahl en omsetning på 220 til 230 millioner kroner.

- Tiden jobber for oss, sier Dahl til digi.no.

Dahl sier videre at han venter et EBITDA-resultat i år på mellom 2,5 og 3 millioner kroner. Selskapet har fortsatt avskrivninger på sitt SAP-prosjekt frem til halvveis ut til neste år.

Desember-måned har vært knallsterk for Dropzone, med en omsetning på i underkant av 20 millioner kroner. Dropzone er storselgere av utstyr fra Hewlett-Packard.

Dahl sier til digi.no at selskapet vil fortsette å være en fokusert virksomhet fremover. Det betyr fokus på bedriftsmarkedet.

- Vi ønsker heller å holde det (B2B redm anm.) fokuset. Privatkunder blir høflig avvist, sier Dahl.

Dropzone har i dag 10 ansatte og har ingen planer om å øke antallet ansatte. Selskapet vil i stedet prioritere å bedre den maskinelle håndteringen. Blant forbedringer er bruk av elektronisk kommunikasjon med distributørene.

Dropzones problemsatsing har vært det svenske kontoret. Nå går Sverige-delen i pluss. Fremover vil ikke Dropzone satse tyngre i Sverige, men prioritere å levere plusstall i virksomheten.

Til toppen