Kroken på døren for distriktsportaler

Searchfaster laget nettportaler for hvert norske fylke, men distrikts-Norge bet ikke på.

Den norske dotcom-bransjen er blitt enda en aktør fattigere. Fallet i reklamemarkedet og de svært begrensede mulighetene til å skaffe nye penger har skjøvet portalselskapet Searchfaster til skifteretten. Searchfaster tilbød en portal for hvert fylke med lokalbasert innhold og reklame. Meningen var å tilby mer målrettet innhold og annonser for alle de som ikke bor i Oslo.

digi.no har flere ganger i år skrevet om at selskapet slet med underskudd og hadde problemer med å hente inn mer penger. Men distrikts-Norge var åpenbart ikke så interessert i å annonsere på Internett. Gründer og administrerende direktør Per Mazarino måtte gi tapt etter lang tids kamp. Selskapet er slått konkurs av Fylkesskattesjefen på grunn av manglende innbetaling av 800.000 kroner i arbeidsgiveravgift, skriver Finansavisen. I tillegg har selskapet en gjeld på 1,4 millioner kroner.


Nettsidene til Searchfaster var i dag morges enda ikke stengt.

Til toppen