IT-NORGE

Kundene sliter med å komme seg inn i banken

24. juni 2016 - 14:43

Siden søndag har flere Gjensidige-kunder hatt problemer med å logge seg inn i nettbanken via mobilen.

Problemene gjelder kun for de som bruker Bankid på mobil.

Men banken vet ikke hva som er feil, selv om de har jobbet på spreng siden søndag.

Vil ikke gå i detaljer

- Det er en teknisk feil. Vi vet hva årsaken er, og jobber på spreng med å løse problemet. Dette er selvfølgelig veldig beklagelig for kundene våre, sier kommunikasjonssjef, Christian Haraldsen, til digi.no.

- Skyldes problemene Bankid?

- Vi har ikke behov for å gå i detaljene. 

Bankid kan avkrefte at problemene ligger lokalt hos dem.

- Vi hadde noen små utfordringer i går, men i dag er det ingen problemer med Bankid som vi kjenner til, sier kommunikasjonssjef, Hege Steinsland, til digi.no.

Bistås av Nets og Evry

Bankens kunder har fått melding via nettsidene at noen kunder kan oppleve innloggingsproblemer.

Kommunikasjonssjef, Christian Haraldsen, sier at Gjensidige ikke har klart å lokalisere feilen enda. <i>Foto: Pressefoto</i>
Kommunikasjonssjef, Christian Haraldsen, sier at Gjensidige ikke har klart å lokalisere feilen enda. Foto: Pressefoto

- Vanlig bankid-innlogging fungerer som normalt. Mobilbanken er også velfungerende, så det er flere systemer kundene våre kan benytte seg av. Det skal altså være mulig å komme seg inn i nettbanken. 

Til tross for at mange opplever problemer er det noen som klarer å logge seg inn i nettbanken på mobilen ved hjelp av Bankid, opplyser Gjensidige.

- Vi jobber på spreng for å løse disse problemene. Vi har satt våre egne folk på saken og får også bistand fra Evry og Nets som er systemleverandør, opplyser Haraldsen.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.