Kutter Internett-prisen for småbedrifter

IBM har laget en gul koffert for bedrifter som skal reise ut på Internett. 100 millioner dollar skal store blå bruke på å markedsføre kofferten ovenfor verdens småbedrifter.

Prisen på Internett-programvare og tilpassingsjobben en av faktorene som har begrenset små bedrifter fra å komme seg på Internett. IBM har derfor laget en ny samlekoffert som de i en sjeldent omfattende markedskampanje skal selge til verdens små bedrifter.

IBM skal bruke 100 millioner kroner på å markedsføre den gule Samsonite-kofferten de har fylt med programvare, skriver danske Computerworld.

Markedsanvarlig for kampanjen i IBM Norge, Mark Bashforth, forteller at kunder får programvaren i kofferten til en fjerdedel av listepris når de kjøper en av tre forskjellige servere. Kundene kan velge mellom NT, AIX (IBMs Unix) og AS/400. Med kofferten starter NT-serveren på 40.000 kroner.

Kofferten inneholder gruppevare-pakken Lotus Domino med et mindre antall klientlisenser, en IBM-ruter for å koble serveren til lokalnettverket, samt Sekoya Room - en programpakke som lar deg dele skjermbilder. Du får også som sagt en solid gul koffert på kjøpet.

Lotus Domino gir muligheter for enkel Internett-handel, men du kan også kjøpe en tilleggskoffert med IBMs mer avanserte programpakke for Internett-handel, Netcommerce.

Bashforth forteller at IBM ikke skal kjøre noen annonsekampanje i Norge, men sender i stedet et tilbud direkte til 3000 bedrifter i salgs- og distribusjonsbransjen.

Til toppen