Kvinnemagasin frir til mannlige lesere

Eks-Playboyredaktør Wenche Steens siste prosjekt, kvinnemagasinet Femme.no, lanserer nye tjenester og etterlyser kreative annonseløsninger i stedet for tradisjonelle bannerannonser.

For et par måneder siden etablerte tidligere Playboy-redaktør Wenche Steen sammen med NRK-kjendis Anne-Kat. Hærland nettmagasinet Femme.no. Norges første og foreløpig eneste rene kvinnemagasin på Internett, ifølge daglig leder Wenche Steen.
Mer bakgrunnsinfo finner du her:
Fra Playboy til "Playgirls"
Playboy-redaktør og NRK-kjendis starter kvinneportal

Og hun er fornøyd så langt. - Trafikken har vært som forventet - et sted mellom 150.000 og 200.000 sidevisninger i måneden. Målet er en god del mer i løpet av et års tid, sier Steen til digitoday.no


Med "en god del mer" mener hun rundt to millioner sidevisninger i måneden.

I løpet av september har femme-staben planer om å rydde opp i artikkeldatabasen som nå inneholder 500 artikler, slik at brukervennligheten og søk-funksjonen blir bedre. I tillegg skal kvinnemagasinet lansere en ny tjeneste; Femme Flørt.

Denne vil i form likne på Dagbladets Blink, Sprays Spray Date og SOLs Nettvenn, og krever at også menn besøker kvinnemagasinet Femme. Som forøvrig også har reportasjer om badedrakt- og bikinimoter.

Les mer om disse her:
Gaydate på Spray
Flørter i timesvis på Spray Date
Sjekker ut av sjekketjeneste dersom sjekken er stor nok
SOL Nettvenn puster Spray Date i nakken
Blink for Dagbladet

Femme har benyttet seg av 24/7 Media Norge til å drive annonsesalget, og Steen opplyser at de har solgt ut trafikken. Men hun etterlyser andre annonseløsninger enn tradisjonelle bannerannonser.


- Vi bør utnytte kommersielt det faktum at vi er et rent kvinnemagasin på nett. Vi har prøvd å være litt kreative på annonseløsninger, prøvd å tenke nytt. Det er ikke noe revolusjonerende vi har kommet frem til foreløpig, men vi vil i hvert fall finne en annen måte å annonsere på, sier Steen.

Som et eksempel trekker hun paralleller til hvordan annonsene ser ut og plasseres i ukebladene. Femme har motereportasjer og de ivrigste leserne klikker seg gjennom 20 bilder av gangen. En idé kunne være å plassere en plakatannonse innimellom disse bildene.

Ikke overraskende er det femmes sex- og samlivspalter som er de mest populære.

Steen opplyser at kvinnemagasinet også har tenkt å bevege seg inn på SMS-markedet. - Flørte-tjenesten kan fungere fint på SMS. Eller vi kan tilby sitater eller motetips.

Femme har ikke valgt noen samarbeidspartner til SMS-tjenestene ennå, og ser for seg at brukerne betaler litt for disse tjenestene i tillegg til det det koster å sende en tekstmelding.

Til toppen