Lanserer Facebook på filmnettside

I morgen har filmnettsiden Filmfront.no offisiell lansering, bygd i samme lest som Facebook.

Nettstedet er et nytt norskt nettsamfunn for filminteresserte, og ligner på amerikanske Facebook hva funksjonalitet og design angår. Filmfront inneholder informasjon om over 8.000 filmer, 2.000 kortfilmer, 115.000 skuespillere, 1.400 TV-serier og mer.

Filmfront.no vil ha fokus på film, TV, kino og brukergenerert innhold. Målgruppen for nettstedet er aldersgruppen 15-35 år.

Norsk Ideutvikling AS eier fra før Biip.no Nettsamfunn – Norges største nettsamfunn for unge, med nærmere 300.000 medlemmer og 120.000 unike besøkende i uken.

- Vi registrerer at stadig flere søker etter filmrelatert informasjon på nettet – noe suksessen til Filmweb.no og VG.no’s nye filmsider er en god indikasjon på. Samtidig ser vi også at begge disse mangler det særlige fokuset på verdien i brukerne – og brukergenerert innhold – som for eksempel Facebook er gode på. I utlandet har ellers IMDB.com – verdens største filmnettsted – lykkes svært godt med å integrere dette aspektet i sine nettsider, og det er denne suksessen vi med Filmfront.no håper å etterlikne i Norge.

Det sier Erling Løken Andersen, markedssjef i Filmfront AS, selskapet bak det nye nettstedet – som fra lanseringen av vil ha 4 fast medarbeidere.

- På Filmfront.no er det brukerne selv som bestemmer hva som ligger i begrepet ‘god film’. Avhengig av stemmegivning fra våre besøkende, vil vi hver uke presentere topplister over de 100 beste filmene, skuespillerne og mer. Er du i humør for å se film, vil den besøkende også kunne generere helt spesialiserte topplister, som f.eks viser de 100 mest populære filmene blant jenter – eller de 100 mest populære filmene blant 20- og 30-åringer.

Filmfront.no er et samarbeid mellom medieproduksjonsbyrået Kamikaze Media AS, nettmediehuset Norsk Ideutvikling AS og filmentusiast og databaseansvarlig Pål Frostad.

Til toppen