TELEKOM

Lanserer trådløst sentralbord for hjemmet

NetCom fortsetter å utfordre fasttelefonen.

Harald BrombachHarald BrombachNyhetsleder
24. aug. 2010 - 09:15

De fleste har mobiltelefon i dag, men mange husstander beholder fasttelefonen for å ha et felles nummer hvor husstanden kan nås, uavhengig av hvem i husstanden som er tilgjengelig til å svare.

NetCom tilbyr ikke fasttelefoni, men forsøker å utfordre fasttelefonens posisjon i hjemmet gjennom nye mobilbaserte tjenester, NetCom Hjemme.

NetCom Hjemme ble opprinnelig lansert før sommeren og gjorde det da mulig å portere fasttelefonnummeret til et mobilabonnement, gjerne en mobil som alltid ligger i huset.

Nå utvides tjenesten med et trådløst sentralbord. Dersom noen ringer til fasttelefonnummeret, vil innringeren få høre en beskjed som familien har lest inn. Deretter vil innringeren med et enkelt tastetrykk kunne velge hvem i familien vedkommende ønsker å prate med, eventuelt mobilen som ligger fast i huset. Også et antall nummer fra andre operatører kan knyttes til Hjemme-tjenesten, som koster 30 kroner i måneden.

Det er fortsatt noen fordeler ved fasttelefonen som NetCom Hjemme ikke erstatter, i alle fall så langt. Et eksempel er muligheten til å koble flere telefoner til det samme nummeret, slik at alle telefonapparatene ringer samtidig og kan brukes for å svare på en innkommende samtale. Dette har særlig betydning i boliger med mange rom eller flere etasjer.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.