Lastminute.com satser på telefonsalg

Lastminute.com steg ni prosent på London-børsen mandag etter at selskapet dokumenterte bedre salg enn forventet. Kundebasen forventes å øke med det de kaller et "strategisk gjennombrudd": Telefonsalg.

Lastminute.com tapte hele 450 millioner kroner i siste regnskapsår, men transaksjonsverdien i siste år var på 440 millioner kroner og marginen var på 9,8 prosent. Dette var en del bedre enn forventet og selskapets aksjer steg ni prosent mandag. Aksjekursen sluttet på 78 pence, men det er adskillig lavere enn kursen på 380 pence da selskapet ble børsnotert i mars.

På en presentasjon i London sa sjefen Brent Hoberman at de forventer å oppnå lønnsomhet sent i 2002.

På samme pressekonferanse sa Hoberman at de har fått et "strategisk gjennombrudd" ved å tilby et helt nytt bestillingssystem med telefon.
Telefontjenesten utvikles i samarbeid med forskere fra University of Edinburgh og Nortel Networks Ltd, vil øke kundebasen ved å få registrert de som hater Internett, i følge BBC. Tjenesten skal bruke talegjenkjennelsesteknikk for registrering av ordrer for å unngå økte kostnader ved å bruke ansatte.

Lastminute.com har tre millioner kunder som totalt gjennomførte 34 millioner transaksjoner.

Til toppen