RESULTATERFINANS

Lastminute.com satser på telefonsalg

Lastminute.com steg ni prosent på London-børsen mandag etter at selskapet dokumenterte bedre salg enn forventet. Kundebasen forventes å øke med det de kaller et "strategisk gjennombrudd": Telefonsalg.

Oddmund Grøtte
5. des. 2000 - 05:13
Lastminute.com

På en presentasjon i London sa sjefen Brent Hoberman at de forventer å oppnå lønnsomhet sent i 2002.

På samme pressekonferanse sa Hoberman at de har fått et "strategisk gjennombrudd" ved å tilby et helt nytt bestillingssystem med telefon.
Telefontjenesten utvikles i samarbeid med forskere fra University of Edinburgh og Nortel Networks Ltd, vil øke kundebasen ved å få registrert de som hater Internett, i følge BBC. Tjenesten skal bruke talegjenkjennelsesteknikk for registrering av ordrer for å unngå økte kostnader ved å bruke ansatte.

Lastminute.com har tre millioner kunder som totalt gjennomførte 34 millioner transaksjoner.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra