RESULTATERFINANS

Lav omsetning i mobiloperatøren Hello

Hello-sjef Nadir Nalbant tjente ikke så mye i selskapets første hele regnskapsår.

4. okt. 2007 - 08:21

Hello er en relativt nystartet mobiloperatør som går en litt annen vei enn resten av mobilutfordrerne. Mens resten av de virtuelle mobiloperatørene som ikke har eget nett kniver hardt om å toppe Telepriser.no, satser Hello på å nå bedriftskundene som ringer mest.

- Jeg er ikke opptatt av hvor mange kunder vi har. Jeg har sluttet å snakke om antall kunder. Det jeg er opptatt av er kvaliteten på kundene, sier Nadir Nalbant, administrerende direktør i Hello, til Dagens Næringsliv.

Han mener det bare er en liten andel av mobilkundene som mobiloperatørene faktisk tjener penger på, og at det stort sett er bedriftskundene.

– Snittkunden hos oss ringer for over 1000 kroner i måneden. Det er mer verdt enn 10 til 20 vanlige kunder til sammen, sa Nalbant til digi.no. i slutten av september.

 <i>Bilde: Per Ervland</i>
Bilde: Per Ervland

Han vil ikke oppgi hvor mange kunder Hello har klart å oppnå til nå, men hevder at selskapet ville gått i pluss på kundene de har hvis de ikke hadde investert i videre vekst.

Hellos regnskapstall for 2006 er nå offentliggjorte, og de viser en omsetning på bare 4,8 millioner kroner. Av det ble det et driftsresultat på 400.000 kroner. Resultat før skatt endte imidlertid på 100.000 i minus.

Her må det bemerkes at dette var selskapets første regnskapsår, og at det derfor ikke er unaturlig at omsetningen er så lav.

Sammenlignet med en annen mobilutfordrer, mobilselskapet NewPhone, er det likevel svakt. NewPhone omsatte for 5,9 millioner i sitt første regnskapsår, selv om det ikke var et helt år. Allerede året etter tidoblet de omsetningen til 56,2 millioner kroner.

Tre fjerdedeler av 2007 er allerede unnagjort, og mye kan ha skjedd siden fjoråret. Hello-sjefen vil ikke si noe om resultater eller antall kunder, men han hevder at det nå går veldig bra.

- Denne høsten er en av de beste jeg har opplevd i bransjen, og jeg har vært med i mange år, sier Nalbant, til Dagens Næringsliv.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.