får
Forretningsmodellen fungerer på TV, i radio og endog på papir. Derfor er det ikke urimelig å tro at det er en modell som kan overføres til Internett også. Problemet akkurat nå er at tilbudet i aller høyeste grad overstiger etterspørselen. For om konkurransen er stor i TV-ruta, er det rene lekegrinda sammenlignet med konkurransen på nett.
Slik kan det ikke fortsette. Slik vil det heller ikke fortsette. Det vi ser nå er en midlertidig nedbremsing i et marked hvor gedigne utrenskninger står for tur.
Det er nemlig lemen-år på Internett. Det er tid for å vandre mot havet. Når det meste av flokken har stupt i døden, får de som blir igjen se om det ikke skulle være liv laga for å tjene penger på produksjon og distribusjon av innhold på dette mediet likevel.
God påske.
Tror på betaling - men ikke nødvendigvis for nettnyheter
Norske innholdsaktører vurderer å ta betalt for Internett-nyheter
TV2.no skal ta betalt for bredbåndsinnhold
Vil du betale for nyheter på Internett? Her kan du si din mening.