cXense-gründerne John Markus Lervik og Mikal Rohde, har hentet inn Storebrands tidligere strategi-direktør for å styrke selskapets evne til å vokse kraftig og raskt internasjonalt. (Bilde: Per Ervland)

Lervik henter strateg

Blir kommersiell direktør i programvare-eventyr.

Pål Petersen har fått jobben som kommersiell direktør i cXense, programvareselskapet John Markus Lervik og en rekke andre tidligere Fast-ansatte har startet. Til forskjell fra de fleste ansatte i Lervik & Co sitt nye programvareeventyr er ikke den nye direktøren teknolog.

Petersen kommer nemlig fra stillingen som direktør for strategi og CSR (corporate social responsibility) i forsikringsselskapet Storebrand, hvor han de siste årene har hatt en rekke ledende stillinger innen salg og støttefunksjoner.

Årsaken til at Petersen er hentet om bord er for å støtte cXense sin globale ekspansjon. Selskapet tilbyr publisister analysetjenester for å få til målrettet annonsering og tilrettelegging av relevant innhold til de riktige brukerne.

Pål Petersen kommer fra jobben som strategidirektør i Storebrand. Nå skal han hjelpe cXense å vokse internasjonalt.
Pål Petersen kommer fra jobben som strategidirektør i Storebrand. Nå skal han hjelpe cXense å vokse internasjonalt.

Selskapet har allerede fått en rekke viktige kunder, og senes forrige uke kunne digi.no melde om en viktig gjennombrudsavtale i det amerikanske markedet.

I en kommentar sier John Markus Lervik at deres nye kommersielle direktør både har den visjonære og strategiske forståelsen, samt den operasjonelle erfaringen, som trengs for å støtte cXense, som nå skal vokse kraftig internasjonalt.

    Les også:

Til toppen