FORBRUKERTEKNOLOGI

Les Ris&ros før du bestiller ADSL og IP-telefoni

På digi.nos Ris&ros-tjeneste kan du lese andres erfaringer før du bestiller deg ADSL eller IP-telefoni.

Harald BrombachHarald BrombachNyhetsleder
15. okt. 2004 - 14:23

digi.no lanserte i slutten av august en Ris & ros-tjeneste hvor leserne kan si sin mening om produkter og tjenester de har erfaringer med.

Mange typer produkter er nå blitt kommentert, men det er spesielt innen to spesielle kategorier det kommer veldig mange kommentarer, nemlig innen kategoriene ADSL/xDSL og IP-telefoni.

Under kategorien om xDSL-tjenester er det Nextgentel har fått de aller fleste kommentarene. Leserne har svært blandete opplevelser av tjenestene selskapet leverer. Særlig er mange misfornøyde med behandlingen de får når ikke alt fungerer som det skal, enten det gjelder levering av tjenesten eller når tjenesten ikke fungerer som forventet.

Selv om mange er misfornøyde, ser det ut til at enda flere er fornøyde, også med supportavdelingen, slik at de anbefaler tjenesten til andre.

Mer oppsiktsvekkende er det at så få har meninger om Telenors ADSL-tjenester. Telenor er jo langt større enn Nextgentel på dette området. Mens det er kommet 25 innlegg om Nextgentel, er det bare fire som har skrevet innlegg om Telenor.

Ikke overraskende er det tjenesten til Telio som er blitt mest kommentert i kategorien IP-telefoni. Selskapet er størst når det gjelder denne typen tjenester til privatkunder. Også Telio har fått mye pepper - igjen er det mange som mener at brukerstøtten som svikter. Likevel er det enda flere som er så fornøyde at de anbefaler selskapets tjenester.

digi.no er nå i ferd med å evaluere Ris & ros-tjenesten for å gjøre den bedre. Som leser kan du også bidra, først og fremst ved å fortelle din mening om produkter og tjenester du har erfaringer med. Start gjerne med utstyret du nå bruker og tenk på hva du mener om din Internett-leverandør, mobiltelefonen din eller nettleseren du bruker. Hvert eneste innlegg kan være verdifullt for de som senere tar i bruk tjenesten for å rådføre seg i forbindelse med valg av produkter eller tjenester.

Ris & ros-tjenesten er tilgjengelig på denne siden.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.