FORBRUKERTEKNOLOGI

Lokker kunder med prøverom på nett

Nettbutikker drar fordel av 3D-teknologi, og frister kunden med virtuelle prøverom.

14. mai 2007 - 10:12

Flere nettsteder kan nå vinne kunder med 3D-teknologi som gir mulighet for prøving online.

Hennes & Mauritz, Yourhome.no, searsmve.com og bestbuy.mvm.com er blant de nye netttstedene som nå tilbyr kunden alt fra å prøve klær og til innredningsforslag i hjemmet.

Nettstedene lar deg innrede ulike rom på nett, før man legger inn ønskede produkter i den virtuelle handlekurven.

Også moteblader som Marie Claire og Glamour lar oss prøve vårens moteplagg i den såkalte Dressing Room-tjenesten. Tjenesten gjør det mulig å tilpasse målene til seg selv.

Selskapet bak «My Virtual Model Inc» har denne modellen ført til at folk både kjøper mer og returnerer færre varer. I tillegg prøver kunden mer. I vanlige butikker har man ofte en begrensning på 5 til 6 plagg, mens de som logger seg inn på sin modell vanligvis prøver mellom 20 til 60, skriver Dagsavisen.

Snart kommer mer avanserte varianter av den virtuelle modellen, i form av skannere som sørger for en tro 3D-kopi av deg selv.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.