BEDRIFTSTEKNOLOGI

Lover kundehjelp i jula

Telenor Nextel har seilt gjennom adventstiden med lovnad om 24 timers kundeservice. Og løftet holdes. Når nye internettpakker skal testes 1. juledag er hjelpen der, om den skulle behøves.

Frode Eriksen
23. des. 1997 - 15:31

Kjøpt Internett til poden? Ikke helt teknisk kompetent? Håper du på en "plug and play"-modell av en internettpakke?

Når den håpefulle skal teste internettpakken 1. juledag, er ikke nødvendigvis hjelpen så fjern. Men av de største nettleverandørene er det bare Telenor som holder åpent på juledagene. Selskapet har investert store summer i reklame for sin internettpakke de siste ukene før jul - med 24 timers kundeservice som et viktig salgsargument.

Informasjonskonsulent i Telenor Privat, Anne Karin Augland, sier til digi.no at Telenor Nextel holder døgnåpent mellom mandag morgen og fredag kveld, mens lørdag og søndag holder kundebehandlerne åpent på dag- og ettermiddagstid. Døgnåpen kundeservice lørdag og søndag viste seg å være overflødig, sier Augland.

- Det at selskapet holder åpent begge juledagene, som er dager da fly og det meste annet er innstilt, forteller at Nextel tar høyde for at mange vil teste internettgaven i julehøytiden, sier hun.

For landets nest største internettleverandør, Telia Internett, er juledagene nok noe roligere. Selskapet har ikke telefonsupport på helligdagene, sier markedssjef i Telia Internett, Jarle Ødegaard, til digi.no. På julaften er det telefonhjelp tilgjengelig fram til klokka 12:00.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.