Lover mer relevante annonser på Kvasir

En ny løsning fra Kvasir kan få følger for hele det norske markedet for nettannonser.

Den norske søketjenesten Kvasir er klar med en løsning som tilbyr annonsørene oppføringer og annonser som er direkte tilpasset søkeordene, går det fram av en pressemelding.

Den nye løsningen skal la brukerne oppleve mer relevante treff samtidig som annonsørene skal oppleve bedre respons på oppføringene.

Ifølge Kvasir er dette å gå fra katalog til web: De regner med å ta en sterkere posisjon i markedet. Kvasir er den eneste norske aktøren som tilbyr en slik løsning, som Google har hatt lenge, under betegnelsen «sponsored links».

Forskjellen til tidligere er at det frem til i dag har det vært mulig for annonsørene å ha mange søkeord, men alle har ledet til samme oppføring og samme annonsetekst. For bedrifter med mange ulike forretningsområder eller produkter, har det vært en utfordring at kundene har kommet til en standard annonsetekst som ikke alltid treffer søket like bra.

– Nå vil kundene få opp en annonsetekst som er helt tilpasset søket. Søker du på terrengsykkel, så kan annonsøren ha en egen annonse som fokuserer spesielt på terrengsykler, sier kommersiell forretningsutvikler i Kvasir, Tom Arild Trosterud.

For kunder som ikke har kunnskaper eller tid til å lage flere tilpassede annonser, tilbyr Kvasir bistand til optimalisering av annonsene.

– Andre leverandører med sponsorlenke-teknologi henviser til eksterne leverandører dersom kundene ønsker bistand til optimalisering av annonsene. Her er vi unike på det norske markedet, mener Trosterud.

    Les også:

Til toppen