Luksus på nett

Det eksklusive engelske varemagasinet Harrods trer inn i den interaktive verden med netthandel i Australia. Varemagasinet skal samarbeide med et TV-shop selskap om nettløsningen.

En av de største turistattraksjonene i England og hovedstaden London, er det eksklusive varemagasinet Harrods som er lokalisert på "beste vestkant" i millionbyen. Nå behøver i alle fall ikke australske turister lenger ta turen til varemagasinet for å kjøpe den tradisjonelle julekaken med Harrods-signaturen på, eller andre luksusvarer man skulle måtte føle behov for.
For nå har varemagasinet startet med netthandel, skriver Advertising Age.


Sammen med det australske selskapet TVSN som spesialiserer seg på TV shopping, skal kundene kapres også via nettet. Og det kan virke som om det er de australske kundene man i første rekke skal kapre.

Nettstedet har fått navn etter et nå nedlagt australsk varemagasin, Mark Foys, som også satset på eksklusivitet, som Harrods. Dette varemagasinet måtte kaste håndkleet inn i 1980 etter nesten et århundre med drift.

Nettstedet skal være operativt fra 1. juni i år, og skal kunne tilby over 10.000 produkter.

Til toppen