Må ha økning i bruk før UMTS blir business

Konsersjef i NetCom, Terje Christoffersen, mener at bruken av mobiltelefoner må økes betraktelig hos folk flest de neste årene hvis man skal kunne tjene penger på UMTS. Gjennomsnittskunden i Norge bruker sin mobiltelefon i fem minutter per dag.

Tjenester og applikasjoner blir avgjørende om UMTS skal bli business, det mener Terje Christoffersen i mobilselskapet NetCom GSM. På digitoday Trends workshop for mobilt Internett, som gikk av stabelen i dag, kunne Christoffersen fortelle at vi bruker mobiltelefonen gjennomsnittlig fem minutter hver dag.

- Denne bruken må økes betraktelig skal UMTS bli business. Det er ikke lett å anslå et eksakt tall, men jeg tenker meg at man må opp fra 5-7 minutter til 30-45 minutter daglig, sier Christoffersen til digitoday.no.

Men det er ikke tale som skal drive denne oppgangen i bruk, men data. Tjenester og applikasjoner blir kritisk for suksess, noe Christoffersen er helt enig i. - Jo, det er klart. Det er veldig viktig å kunne tilby tjenester og applikasjoner. Ellers er ikke den nye generasjonen mobiltelefoner nødvendig å ha, men vi vil være helt i tet, forsikrer Christoffersen.

Til toppen