- Poenget er at mobil markedsføring er en del av alle andre m-handelsløsninger som salg av varer og tjenester, banktjenester, finanstjenester, spilltjenester og så videre. SMASH er en nøkkelferdig løsning som operatører og tilbydere kan bruke både til selvdrevne kampanjer, og i tilknytning til andre tjenester.
Annonser kan sendes direkte til mottakeren dersom leveringsbetingelsene er oppfylt ("push"), eller de kan leveres når mottakeren selv ønsker det ("pull").
- SMASH består av en rekke komponenter, og er laget på en slik måte at det kan knyttes opp mot blant annet faktureringssystemer. De viktigste delene, ved siden av selve mekanismen som sender ut annonsene, er en database over tillatelser og profiler til mottakere, samt en komponent som rapporterer når en bestemt annonse er blitt levert til en bestemt mottaker.
SMASH er også forberedt på å ta lokaliseringsinformasjon med i betraktning. Det betyr at det kan brukes i løsninger der man ønsker at mottakeren skal få annonser for tjenester som er spesifikke for det stedet hun befinner seg på.
Selskapet Add2Phone ble etablert i februar i år. Foruten hovedkvarteret i Helsinki, er det etablert kontorer i Montreal, Boston og Frankfurt. Det er planer om ytterligere kontorer på USAs vestkyst og i Det fjerne østen.
- Vi er ikke et "dot com" selskap, men et "dot mobile" selskap, presiserer Paananen. - Vi har ekspertise fordelt på tre hovedområder: IT, marketing og telekom.