Mamut kjøper seg inn i idretts-Norge

Mamut-sjef Eilert Hanoa blar opp for idrettens nettsideløsning, KlubbenOnline.

Programvareselskapet Mamut forteller i en børsmelding at de har inngått intensjonsavtale om å kjøpe KlubbenOnlinde fra medieselskapet Edda Digital.

KlubbenOnline er idrettens nettsideløsning med integrert publiseringsverktøy og nettløsning for administrasjon av idrettsforeningene og kommunikasjon med medlemmene. Tjenesten er tilgjengelig for alle norske idrettsforeninger, noe som totalt omfatter 1,4 millioner medlemmer.

Litt i overkant av 8.000 klubber har tatt i bruk tjenesten, og Mamut satser på å videreutvikle den med utgangspunkt i sin Mamut Business Plattform. Målet er å tilby idrettslagene en løsning som er tett integrert med Mamuts økonomisystemer.

Med på kjøpet får Mamut også Meldemsservice, en nettbasert tjeneste for administrasjon og fakturering av foreningsmedlemmer.

KlubbenOnline har 12 ansatte, og hadde i fjor en omsetning på 10 millioner kroner. Av det ble de sittende igjen med et driftsresultat på 2 millioner kroner.

Kjøpesummen er ikke helt avklart ennå, men forventes å ende på cirka 7 millioner kroner.

Til toppen