Markedsfører seg mot unge inne i spill

Som den første i Norge har Telenor kjøpt seg annonseplass inne i spill.

Unge menn ser ikke på TV lengre og leser heller ikke aviser, de spiller i stedet. Så man må annonsere der målgruppen bruker tid og flere spillselskaper har en stund tilbudt plass inne i spill. For når man skal lage realistiske spill om kjøring eller slåssing inne i byer, må reklameplakater til.

Når spillmaskiner og PCer er knyttet til nettet kan dessuten annonser byttes underveis.

Nå hevder Telenor at de er det første i Norge som kjøper seg annonseplakater inne i spill.

Telenor og Microsoft har inngått en avtale for annonser i på spill for Xbox, XBOX 360 og et utvalg andre PC spill. Telenor blir med det første aktør med in-game annonser på disse spillene i Norge. Annonsene er for Telenors ungdoms-brand - Djuice.

– Det er viktig for oss å ta denne målgruppen på alvor. Vi ser at medievanene til ungdom og unge voksne er i sterk endring. Det er slutt på den tiden man kunne nå ”alle” via TV. Vi utvikler nå nye og intelligente måter å kommunisere med våre kunder på, og in-game annonser i spill er en spennende kanal som vi gleder oss til å se resultatene av sier Tor Arne Fosser, leder djuice i Norge

- Vi tror in-game annonsering vil vokse sterkt i årene fremover. Men dette er en helt annen form for annonsering som stiller nye krav til utformingen av annonsene. I og med at du kan treffe målgruppen svært presist, må du også ha en form for markedsføring som har troverdighet og ”cred” på en helt annen måte enn massekommunikasjon, sier Isabella Alveberg.

Bildet under viser et ikke-navngitt skytespill der en plakat inne i miljøet viser Djuice-reklame.

Til toppen