FORBRUKERTEKNOLOGI

Markedsfører seg spesielt mot pirater

Mens mesteparten av IT-bransjen hater pirater, satser en leverandør på dem.

27. juli 2006 - 07:58

Programvareselskapene taper penger på piratkopiering og hevder at det årlig dreier seg om mange milliarder. De har klausuler i sine kontrakter som gir dem rett til å gjennomføre lisensrevisjoner hos sine kunder og de har etablert bransjeorganisasjoner som BSA som jobber med å redusere omfanget av piratkopieringen.

Maskinvarebransjen lever i en symbiose med programvarebransjen, men de har en annen tilnærming til piratene.

Hos minneleverandøren Corsair Memory har de laget en veiviser for å hjelpe kundene med å velge riktig minnetype når de skal oppgradere maskinen sin. For å være mest mulig behjelpelig er den tilgjengelig på flere språk, også norsk.

I tillegg har de et eget valg for pirater, som kanskje snakker en litt annerledes form for engelsk. Velg sjørøverflagget ved siden av det norske hvis du er en pirat som skal oppgradere din PC.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.