JUSS OG SAMFUNN

Media.com: - Internett fungerer som annonsemedium

En undersøkelse foretatt av mediebyrået Media.com mener å påvise at mye av kritikken mot Internett som annonsemedium er ufortjent, skriver Journalisten.no.

Therese Werenskiold
7. sep. 2001 - 10:56
Media.com Interactive

at det slett ikke stod så dårlig til med nettbransjen som tidligere forutsattforetok den første rundspørringen

Telenor Mobil

Journalisten.no

Nina Hølke, som er 'pixelagent' i MediaCom, sier undersøkelsen gir et positivt signal om at internettannonsering faktisk fungerer.


- Internett har fått ufortjent mye kritikk, og jeg synes en del aktører har stilt nesten respektløst høye krav til nettet som tross alt er en ny mediekanal, sier hun til Journalisten.

Undersøkelsen ble gjennomført på nettet over en firedagers periode. Over 3.500 personer besvarte pop-up skjemaet som ble lagt ut på rundt 50 ulike nettsteder.

Hølke opplyser til Journalisten at Telenors kampanje gikk over fire uker og var en rimelig kampanje til litt under 300.000 kroner. I forhold til investeringen, synes Hølke at Telenor Mobil oppnådde et godt resultat.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.