Telenor Mobil
Journalisten.no
Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
– Vi har vår egen ChatPwC som kjører lokalt. Vi deler derfor ingen informasjon ut av huset
Nina Hølke, som er 'pixelagent' i MediaCom, sier undersøkelsen gir et positivt signal om at internettannonsering faktisk fungerer.
- Internett har fått ufortjent mye kritikk, og jeg synes en del aktører har stilt nesten respektløst høye krav til nettet som tross alt er en ny mediekanal, sier hun til Journalisten.
Undersøkelsen ble gjennomført på nettet over en firedagers periode. Over 3.500 personer besvarte pop-up skjemaet som ble lagt ut på rundt 50 ulike nettsteder.
Hølke opplyser til Journalisten at Telenors kampanje gikk over fire uker og var en rimelig kampanje til litt under 300.000 kroner. I forhold til investeringen, synes Hølke at Telenor Mobil oppnådde et godt resultat.
Mer om prognosene for nettannonsering:
Stadig optimistiske nettannonsetall fra Media.com
Svenske annonsører tror på økt nettannonsering
SOL: - For tidlig å friskmelde annonsemarkedet
Ser lys i enden av nettannonse-tunellen
En av tre annonsører synes nett-annonser er for dyre
JupiterMMXI: - Norske annonsepriser på nett er lave
Prisen på europeisk nettreklame faller drastisk
Svenske annonsører tror på økt nettannonsering
SOL: - For tidlig å friskmelde annonsemarkedet
Ser lys i enden av nettannonse-tunellen
En av tre annonsører synes nett-annonser er for dyre
JupiterMMXI: - Norske annonsepriser på nett er lave
Prisen på europeisk nettreklame faller drastisk
Og litt om alternative annonseformater:
I Sverige dominerer annonsen artikkelen
Dagbladet.no kopierer mega-annonse
24 timers mega-annonse på VG.no
Dagbladet.no kopierer mega-annonse
24 timers mega-annonse på VG.no