Media Metrix' hovedprodukt er panelmålingene som de bruker på nettsteder, og selskapet er det største på området i USA. De bruker panelmålinger som omfatter rundt 40.000 personer for å beregne det totale antall nettbrukere og brukeradferd på Internett. Et av hovedproduktene som benyttes er det som tidligere het PC-meter, og som i dag er integrert i tilbudet til selskapet.
Nå satser Media Metrix stort for å treffe de ulike lokale markedene i USA. Fra før av har selskapet 14 lokale målinger hvor brukere i et bestemt geografisk område og deres nettadferd blir fokusert på.
Nå utvides dette antallet til å omfatte 38 av de viktigste geografiske områdene i USA.
- Media Metrix' utvidede Local Market Measurement Service kommer i en viktig tid, når både nasjonale og lokale annonsører trenger troverdig og pålitelig statistikk for nettbruk og -adferd for strategisk lokal og nasjonal mediaplanlegging, og til kjøp- og salg-beslutninger, sier Naveen Jain, administrerende direktør for nettstedet InfoSpace.com, i en pressemelding fra Media Metrix.
De lokale oversiktene blir ifølge Media Metrix brukt av både lokale og nasjonale annonsører og medieformidlere for å forhandle om priser og promotere målrettet lokal nettannonsering. De mener også at statistikken viser at nettbrukerne er interessert i lokalt orientert innhold i tillegg til stoff med et bredere og nasjonalt fokus.
I april kunne Media Metrix offentliggjøre Media Metrix Europe gjennom allianser med tyske GfK og franske Ipsos. Fra før har svenske Sifo lisens på å bruke Media Metrix til sine målinger. I Norge har Feedback - gjennom moderselskapet - tilsvarende rettigheter som Sifo (les for øvrig egen sak om den europeiske inntreden i høyre marg eller på bunnen av denne siden).
Selskapet har målt nettbrukere siden januar 1996, og har som misjon å hjelpe kunder å nå deres forretningsmål og støtte veksten av nettannonsering og e-handel.