Menn ringer mer enn kvinner

Mobiloperatøren Netcom kjører jevnlige undesøkelser av kundenes mobilvaner. Nå har de sammenlignet bruken i 2004, med bruken i år.

- Særlig bruken av mobilen til musikk og foto har eksplodert siden 2004. Andelen nordmenn som lytter til musikk eller radio via mobilen, har fordoblet seg, og det samme for andelen som bruker mobilen som kamera, sier Øyvind Vederhus, kommunikasjonsrådgiver i NetCom.

Mange hadde stor tro på MMS, men den har på ingen måte tatt av i samme grad som de langt enklere SMS-meldingene. Netcoms undersøkelse viser imidlertid at nesten to tredjedeler har tatt det i bruk.

- 65 prosent av befolkingen sier nå at de er flittige brukere av bildemeldinger, mot 41 prosent i 2004, sier Vederhus.

Undersøkelsen, som er gutført av Perduco blant et representativt utvalg av 1900 personer,

Til toppen