Menn skal lokkes med gelé, smykker og forebygging mot håravfall

- Det er verken feminint eller teit med herreparfymeri, sier initiativtaker til en ny nettbutikk som håper på flere tusen medlemmer til sin Man club.

Lørdag åpner Norges første "herreparfymeri", Mancare, i Oslo. Og senest 1. november åpner selskapet en egen nettbutikk.

Stein F. Bruland, som er initiativtaker og daglig leder i bedriften, sier tiden er inne for en slik forretning.

- Menn er også opptatt av utseende og velvære, og etterspørselen etter hår- og hudpleieprodukter er sterkt voksende internasjonalt, sier Bruland i en pressemelding.

Mancare vil tilby alle sine kunder å bli medlem i Man club. De håper på flere tusen medlemmer. Nettløsningen er idéell da flertallet av menn allerede har tilgang til Internett, mener Bruland.

- Nettbutikken skulle etter planen være klar til åpning i morgen, men bilder og tekst mangler foreløpig, så den åpner senest 1. november, sier Bruland til digi.no.

Klubben, Man club, skal fungere slik at medlemmene får e-post med nye tilbud, veiledning og informasjon. Interessante forskningsresultater kan også sendes til medlemmene. Dessuten kan medlemmene stille spørsmål, og få svar, tips og veiledning. Det skal ikke koste noe å bli medlem i klubben.

Bruland håper at medlemmene skal bli lojale kunder. Han sier at nettbutikken og medlemstjenesten legger opp til "teskje-informasjon", og at de fleste menn er åpne og positive til dette.

Til toppen