Mer oversiktlige Europa-priser fra Netcom

NetCom har innført enklere priser for kunder som ringer fra resten av Europa.

Hva det egentlig koster å ringe med mobiltelefonen i utlandet, er ikke alltid lett å finne ut. Prisoversiktene fra de ulike mobilselskapene er gjerne lange som et vondt år.

- Å vite hva det koster for en mobilkunde på reise i Europa har ikke vært lett, sier Sondre Aarrestad, direktør for markedsledelse i Netcom.

Han forteller at det er en rekke faktorer som spiller inn på prisen, for eksempel om kunden skal ringe hjem til Norge eller lokalt i landet vedkommende befinner seg, tiden på døgnet, om det er helg, valutakursen, hvor langt et tellerskritt er, hvilken operatør som benyttes og om man ringer til en mobiltelefon eller en fasttelefon.

Fra og med i dag har Netcom innført et prissystem som skal gjøre det hele enklere for kundene som benytter mobilen i europeiske land. Landene er fordelt i to soner, Vest-Europa og Øst-Europa. I tillegg innførte selskapet en lignende modell for Norden i januar.

De nye prisene avhenger kun av hvilken del av Europa kunden befinner seg i, samt hvilket abonnement kunden har. Prisene er noe høyere fra Øst-Europa enn fra Vest-Europa.

En full, men kort oversikt finnes på denne siden. Hvilke land Netcom har fordelt til henholdsvis Øst-Europa og Vest-Europa finner du på denne siden.

Netcom har i tillegg innført fast pris på SMS, uansett hvilket europeisk land (bortsett fra Norge) man befinner seg i. Prisen er 3 kroner, uavhengig av abonnement.

Til toppen