BEDRIFTSTEKNOLOGI

Merkantildata satser mer på Datakortet

Merkantildata har inngått en rammeavtale med Datakortet, som innebærer en ytterligere satsing på sertifisering av ansatte. Datakunnskap må kunne dokumenteres, mener Merkantildata.

Therese Werenskiold
5. apr. 2000 - 12:22

Bernt Nilsen, daglig leder i Datakortet AS, er glad for den nye rammeavtalen.

Per Øivind Roed og Bernt Nilsen signerer rammeavtale.
Per Øivind Roed og Bernt Nilsen signerer rammeavtale.

- Det er et positivt signal når Merkantildata satser så bredt på Datakortet. I tillegg forplikter denne avtalen mer av begge parter enn vanlige enkeltavtaler. Det er en fin videreutvikling av samarbeidet vi har fra før, sier Nilsen til digi.no.

Mer om tidligere samarbeid mellom Datakortet og Merkantildata:
Åpnet portal for Datakortet

Per Øivind Røed, som er opplæringsleder i Merkantildata, mener det er et stort behov for dokumentert kunnskap. - Det blir større og større interesse, nesten et krav, fra markedet om at IT-kompetanse og datakunnskap skal dokumenteres, sier han og legger til: - Det er interessant for oss å kunne tilby sertifisert opplæring via vår (nesten) landsdekkende kjede av opplæringssteder.

Røed peker også på at dokumentasjon er like viktig for både den enkelte kandidat eller arbeidstaker som for arbeidsgivere.

For Datakortet innebærer avtalen et større faglig samarbeid, samt at noe av kvalitetssikringen blir ført over til Merkantildatas egen organisasjon. Merkantildata på sin side, forplikter seg til en større satsing, samt å gi en mer enhetlig presentasjon av Datakortet mot markedet.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.