JUSS OG SAMFUNN

Merkeklær skal gi nettsuksess

Merkeklær som Donna Karan og sko fra Fila og Converse skal dra kunder til den svenske nettbutikken boo.com. De to svenske gründerne har erfaring fra suksessrike nettsteder, ettersom de også har utviklet nettbokhandelen Bokus.com.

Hilde Nyman
4. nov. 1999 - 10:08
boo.comResume

Sport, fashion og streetware er nisjen det satses på, og merker som Donna Karan, Fila og Converse skal lokke kunder til den elektroniske butikken. En feature på nettstedet er at man kan rotere plaggene 360 grader, zoome inn på plagget og ta stoffet, sømmer og lignende nærmere i øyesyn.

Gründerne er Kajsa Leander, Ernst Malmsten og Patrik Hedelin. Trioen sto også bak nettbokhandelen Bokus.com som i dag er verdens tredje største nettbokhandel, ifølge pressemeldingen. boo.com vil ha hovedkontor i London, med kontorer i Stockholm, München, Paris og New York.


På eiersiden er gründerne representert, sammen med Markas Holdings, 21 Investimenti (Benetton-familien), SEDCO og Bain Capital.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.