Merkeklær skal gi nettsuksess

Merkeklær som Donna Karan og sko fra Fila og Converse skal dra kunder til den svenske nettbutikken boo.com. De to svenske gründerne har erfaring fra suksessrike nettsteder, ettersom de også har utviklet nettbokhandelen Bokus.com.

Denne uken kom endelig boo.com på nett, et par måneder senere enn planlagt lansering. Ifølge det svenske mediemagasinet Resume skulle nettbutikken i første omgang åpnet de virtuelle dørene juni i år, mens magasinet i august skriver at lanseringen er ytterligere utsatt til september. Vi skriver november når boo.com starter salget av merkeklær til EU-borgere og amerikanere.

Nettstedet lanseres på syv språk og tilbyr handel i lokal valuta og med leveransemuligheter til EU-landene, Sveits, USA og Canada. Ifølge en pressemelding fra boo.com skal det ikke gå lang tid før også nordmenn kan benytte seg av tjenestene og handle de eksklusive klærne. Guide på nettstedet er den virtuelle butikkhjelperen Miss boo.

Sport, fashion og streetware er nisjen det satses på, og merker som Donna Karan, Fila og Converse skal lokke kunder til den elektroniske butikken. En feature på nettstedet er at man kan rotere plaggene 360 grader, zoome inn på plagget og ta stoffet, sømmer og lignende nærmere i øyesyn.

Gründerne er Kajsa Leander, Ernst Malmsten og Patrik Hedelin. Trioen sto også bak nettbokhandelen Bokus.com som i dag er verdens tredje største nettbokhandel, ifølge pressemeldingen. boo.com vil ha hovedkontor i London, med kontorer i Stockholm, München, Paris og New York.


På eiersiden er gründerne representert, sammen med Markas Holdings, 21 Investimenti (Benetton-familien), SEDCO og Bain Capital.

Til toppen