Microsoft avblåser Palm-sverting

Microsoft har innsett at det er på tide å feie for egen dør, og har nå begynt å tenke slik de fleste ville gjort til å begynne med.

Ifølge nyhetstjenesten Palm Infocenter har Microsoft valgt å avbryte den kontroversielle "kan din Palm gjøre dette ?"-kampanje.

Grunnen til at de heller går over til normal markedsføring er ikke tilbakemeldinger fra brukere eller at de har bestemt seg for å spille renere, men at de har innsett at ingen selskaper noensinne har tjent på å forsøke å sverte sine motstandere. Kampanjen varte i ti måneder, og nå sier Phil Holden, markedsdirektør i Microsofts mobil-divisjon, at det er på tide at Pocket PC etablerer seg på egen hånd.

- Den forrige kampanjen sa at platformene egentlig var ganske like, men nå skal vi stå på hva Pocket PC kan gjøre som Palm ikke kan, sier Holden videre.

Den nye kampanjen skal, etter det digitoday erfarer, heller fortelle om hva Pocket PC kan gjøre.

Tim Maleeny, direktør for stratisk utvikling i reklamebyrået Publicis & Hal Riney, en del av Publicis-gruppen, sier at det eneste Microsoft oppnår ved å kjøre kampanjer der de prøver å vise hvor mye bedre de er enn konkurrentene, kun viser at de kom sent på banen og at de har for få brukere.

Palm skal også være på markedsoffensiven. Ifølge Satjiv Chahil, Palms markedssjef, skal firmaet kjøre en kampanje i midten av februar som fremhever Palm VIIx. Til nå har firmaet nølt med å fremheve denne modellen på grunn av manglende tilgang til enheten.

Til toppen