Microsoft dementerte sitt do-dementi

Microsoft har dementert meldingen der selskapet dementerte Internett-doen utviklet av den britiske avdelingen av MSN.

I begynnelsen av mai gikk meldingen om Microsofts nye Internett-toalett sin seiersgang verden rundt.

Det skulle dreie seg om en mobil toalett til bruk ved festivaler og utstillinger, utstyrt med innebygget PC med trådløs Internett-tilgang. Overfor skeptiske journalister hadde to av selskapets PR-byråer bekreftet at MSN (internettjenesteavdelingen til Microsoft) faktisk var i ferd med å bygge doen, som telegrambyrået Reuters publiserte en detaljert skisse.

Mandag gikk selskapets talsperson Bridgitt Arnold ut med et dementi av "iLoo"-meldingen der hun ba om unnskyldning for noe som "ble sendt ut av kontoret i Storbritannia og var ikke en godkjent Microsoft-melding".

Mindre enn ett døgn seinere ble dementiet dementert. Nå heter det offisielt at iLoo-prosjektet var unnfanget og bearbeidet av MSN i Storbritannia, men avsluttet etter en nærmere vurdering av reaksjonene etter den første annonseringen.

I dementiets dementi siteres produktsjef for MSN sentralt, Lisa Gurry slik: "Hovedkvarteret i Redmond så på [iLoo] og avgjorde at idéen kanskje ikke var så god."

Idéen til iLoo, ifølge Gurry, dukket opp i forbindelse med en kampanje som skulle fremme tapsforetakendet MSN ved uventede framstøt. Andre utslag av kampanjen har tilbudt Internett fra benker i parker i London og strandstoler i Florida.

Mediemessig ble iLoo en stor suksess, med bare litt malurt fra lokalavisa Seattle Post-Intelligencer, som Microsoft-klokt anbefalte sine lesere å vente til versjon 2.0 for å få løst blant annet problemer knyttet til tastaturhygiene.

Til toppen