Microsoft har varemerket morgendagen

Tyske Linux.de har fått en e-post der Microsoft.de forlanger at slagordet "Where do you want to go tomorrow?" fjernes på grunn av likheten med det varemerkede spørsmålet "Where do you want to go today?"

Nettstedet Linux.de skriver at de har etterkommet anmodningen mens de venter på en juridisk avklaring. Av de øvrige budskapene på nettstedet går det fram at Linux.de i likhet med det øvrige Linux-fellesskapet, er overbevist om at Microsoft gjør best i å holde seg til dags dato. Morgendagen tilhører derimot Linux.

En svakhet på Microsofts side er at evangelisten Billy Graham, som regelmessig stiller spørsmålet "Where do you want to go tomorrow?" til deltakerne på vekkelsesmøter, ikke har fått en tilsvarende anmodning. Her kan det tenkes at Microsoft vil forsvare seg med at selskapet, i motsetning til hva noen kan ha hatt grunn til å tro, avholder seg fra det hinsidige.

Glemt er også tidenes morgen, altså de første årene på 1990-tallet, da standard oppstartsekvens på de større Mac-ene omfattet en sensuell kvinnestemme som spurte: "Hello Master. What do you want to do today?"

Det kan videre bemerkes at selv for Microsoft, synes denne mangelen på humor noe overdreven. Intels Andy Grove løftet ikke en finger da salige Commodore, midt under den store markedskampanjen "Intel Inside", forsynte sine Motorola-baserte Amiga-maskiner med klistermerket "Intel Outside" i samme utforming.

Kanskje hårsårhet øker med pengebingen?

Til toppen