BEDRIFTSTEKNOLOGI

Microsoft-løsning for kundestøtte klar for Norge

Microsoft CRM 1.2 er tilgjengelig i Norge fra nyttår, og er tett integrert med Office og Outlook.

8. des. 2003 - 14:28

Microsofts verktøy for kundestøtte er lagt under Microsoft Business Solutions, kjent som både Navision og Damgaard før Microsoft kjøpte det fusjonerte selskapet. Det fullstendige navnet er: Microsoft Business Solutions’ Customer Relationship Management (CRM) 1.2, og det er et helt nytt produkt i Norge, tilgjengelig fra årsskiftet.

Microsoft beskriver grensesnittet som enkelt og løsningen som tett integrert med Microsoft Office og "derfor enkel å lære, bruke og implementere".

– CRM-løsningen har fleksible brukeroppsett og rapportmoduler, og man kan enkelt overføre kundelister og rapporter til kjente programmer som Microsoft Word og Microsoft Excel. Outlook-klienten kan også synkroniseres slik at man kan jobbe off-line med CRM-systemet i Outlook, sier Gustav Line, direktør for Microsoft Business Solutions Norway, i en pressemelding.

Den primære målgruppen for verktøyet er bedrifter med mellom 25 og 1000 ansatte.

CRM 1.2 er den første forretningsapplikasjonen fra Microsoft som er designet ved hjelp av .Net-teknologi. I første omgang fåes den på engelsk, fransk, tysk, italiensk og spansk. Den skal kunne integreres med andre forretningssystemer og skaleres etter behov.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.