Microsoft-løsning for kundestøtte klar for Norge

Microsoft CRM 1.2 er tilgjengelig i Norge fra nyttår, og er tett integrert med Office og Outlook.

Microsofts verktøy for kundestøtte er lagt under Microsoft Business Solutions, kjent som både Navision og Damgaard før Microsoft kjøpte det fusjonerte selskapet. Det fullstendige navnet er: Microsoft Business Solutions’ Customer Relationship Management (CRM) 1.2, og det er et helt nytt produkt i Norge, tilgjengelig fra årsskiftet.

Microsoft beskriver grensesnittet som enkelt og løsningen som tett integrert med Microsoft Office og "derfor enkel å lære, bruke og implementere".

– CRM-løsningen har fleksible brukeroppsett og rapportmoduler, og man kan enkelt overføre kundelister og rapporter til kjente programmer som Microsoft Word og Microsoft Excel. Outlook-klienten kan også synkroniseres slik at man kan jobbe off-line med CRM-systemet i Outlook, sier Gustav Line, direktør for Microsoft Business Solutions Norway, i en pressemelding.

Den primære målgruppen for verktøyet er bedrifter med mellom 25 og 1000 ansatte.

CRM 1.2 er den første forretningsapplikasjonen fra Microsoft som er designet ved hjelp av .Net-teknologi. I første omgang fåes den på engelsk, fransk, tysk, italiensk og spansk. Den skal kunne integreres med andre forretningssystemer og skaleres etter behov.

Til toppen