Her er Microsofts nye «pop-up-butikk» i Oslo sentrum. De kaller det en butikk, men du får ikke kjøpt noe. (Bilde: Marius Jørgenrud)
Tomt hos Microsoft. Fullt i trappene utenfor. (Bilde: Marius Jørgenrud)
Eventbyrået var i ferd med å legge siste finishen på glasskonteineren, bare karmen øverst manglet. (Bilde: Marius Jørgenrud)
Surface Pro og Asus Zenbook er det hotteste vi har å vise frem, ble digi.no fortalt. (Bilde: Marius Jørgenrud)
Det manglet ikke med folk, men publikum så ut til å foretrekke å slappe av i Oslo-varmen. (Bilde: Marius Jørgenrud)
(Bilde: Marius Jørgenrud)
Sukkertøy og kulepenner må til. (Bilde: Marius Jørgenrud)
Her er Microsofts nye «pop-up-butikk» i Oslo sentrum. De kaller det en butikk, men du får ikke kjøpt noe. (Bilde: Marius Jørgenrud)

Microsoft på Jernbanetorget

Åpnet glassbur med de siste nyhetene. Se bildene.

OSLO SENTRUM (digi.no): Microsoft åpnet i dag sitt provisoriske opplevelsessenter på Jernbanetorget. Åpningen ble kunngjort først i en pressemelding en time senere. Da ruslet vi bort.

I en liten glasskonteiner på 18 kvadratmeter viser de fram det siste innen Windows 8, Windows Phone og produktene de kjører på, naturligvis.

Her kan du fikle med Surface Pro, Nokia Lumia-telefoner og en Asus Zenbook, for å nevne noe. Maskinvare fra Dell og HP blir også presentert.

– Selger dere utstyr? spurte den eneste karen som stakk hodet innom mens digi.no var til stede. Det gjør de ikke, og dermed snudde mannen i døra.

Resten av Jernbanetorget flommet over av mennesker, men i den gloheite Oslo-sola så interessen for å kikke på pc-er ut til å være ganske liten.

De unge voksne i røde Microsoft-skjorter, egentlig et innleid eventbyrå, viser villig fram maskinvare og den underliggende programvaren. Det skal de gjøre de neste to ukene.

Åpningstidene er fra 8-18 på hverdager og 11-19 i helgene.

Til toppen