Microsoft prøver iPad

Inviterer iPad-eiere til brukertest i Redmond.

Apple har lykkes bedre med sin nettfjøl enn selv de mest positive analytikere og anslag turte å håpe på. iPad har solgt godt over tre millioner eksemplarer på de drøye tre månedene som har gått siden USA-lanseringen i april.

Brettet har på kort tid skapt et helt nytt markedssegment, og ingen er lenger i tvil om at 2010 blir året da såkalte tablets endelig gjorde sitt gjennombrudd. Konkurrentene er for lengst i gang med tilsvarende produkter.

Dermed er det kanskje ingen overraskelse at også Microsoft ønsker å finne ut hva det er som gjør at Apple lykkes, på det samme området de selv har feilet i en årrekke.

Microsoft inviterer nå iPad-eiere på besøk i sitt hovedkvarter i Redmond, USA. I tidsrommet 16. til 21. juli skal programvaregigantens forskningsavdeling gjennomføre brukerundersøkelser.

Hvis du eier en iPad er du velkommen til å søke om plass. Studien blir gjennomført i puljer på to timer, og alle som plukkes ut og deltar vil motta et Microsoft-produkt som takk for innsatsen.

Det går frem av invitasjonen som Microsoft har lagt ut på Facebook, og som ble fanget opp av teknologibloggen Techcrunch.

Dessverre avslører ikke Microsoft hvilket produkt deltakerne får med seg hjem, men det er neppe en Courier.

Selv om nevnte produkt ble skrinlagt er det klart at Microsoft satser for fullt på kommende nettbrett. De har stor tro på at selskapets Windows 7 vil bli det dominerende operativsystemet blant produkter med denne formfaktoren.

Til toppen