BEDRIFTSTEKNOLOGI

Microsoft: Strategiske investeringer i spill

Microsoft har skjønt at interaktive spill er en viktig innfallsport til å nå kjøpesterk ungdom og andre avanserte brukere.

Eirik Rossen
10. nov. 1999 - 08:36
Interaktive spillFASA Interactive
Les digi.nos oversikt over Microsofts oppkjøp og investeringer:

På det mer fredelige planet kan vi registrere overtakelsen av Access Software, selskapet bak de kjente golfspillene Links, i april.

I juni slo Microsoft følge med blant andre Dell om en investering på 26 millioner dollar i DEN - Digital Entertainment Network. DEN debuterte sitt nettsted 10. mai. Den første milepælen er 30 programmer med interaktiv multimedia rettet mot ungdom i alderen 14 til 24 år.

Samtidig overtok Microsoft det kanadiske selskapet ShadowFactor Software, kjent for en teknologi kalt Battlefield Communicator eller BattleCom. Teknologien gjør det mulig for folk som er med på Internett-spill, å prate sammen mens de spiller, slik at de slipper å sende skriftlige beskjeder til hverandre. Teknologien er løfterik på en rekke anvendelser. Microsoft tar sikte på å innlemme den i DirectX 8.0. Kjøpsummen er ikke oppgitt.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra