Millimeterpress starter forlagsvirksomhet

Millimeterpress har i forbindelse med lanseringen av Fiskernett dannet Villmarksforlaget. Leder for internettsatsingen Vilhelm Thilesen innrømmer at de på sikt kan komme i konkurransesituasjon med sine egne kunder.

Det grafiske formgivingsbyrået Millimeterpress publiserte for ti dager siden et nytt nettsted for laks- og sjøørretfiske. Nå viser det seg at det er produksjonsbyrået selv som står bak nettpublikasjonen gjennom sitt nye forlag, Villmarksforlaget.

Leder for internettsatsingen, Vilhelm Thilesen, sier til digi at de lenge har vært inne på tanken om å lage innhold på Internett, og at man etterhvert vil se kunne få nye produkter under paraplyen Villmarksforlaget.

- Betyr ikke dette at dere kan komme i konkurranse med deres egne kunder?

- Jo, det kan komme til å skje. Og da har vi et problem, sier Thilesen.

Millimeterpress har brukt egne midler til å bygge opp Fiskernett. På lengre sikt ser Thilesen at det vil bli aktuelt med samarbeidpartnere som kan bidra økonomisk.

- Vi har allerede hatt et godt samarbeid med Aller-gruppen i utviklingen av Jeger, hund & våpen, sier han.

- Det har vært full åpenhet rundt Fiskernett og etableringen av Villmarksforlaget, sier han.

Jeger, hund & våpen er det tredje produktet som Norsk Aller lanserer på nettet. Det kom på dataskjermene 1. april og er et prestisjeprodukt med Se & Hør-redaktør Odd J. Nelvik og Knut Haavik som frontfigurer. Ingen av disse var tilgjengelig for kommentar da digi ringte for å spørre om hva de synes om konkurrenten Villmarksforlaget.

Redaksjonsleder Bjørn Olav Amundsen i Jeger, hund & våpen mener imidlertid at situasjonen ikke skaper noe problem for dem.

- Vi har full tiltro til Millimeterpress, og det har vært full åpenhet rundt deres egen satsing. Vi har et godt forretningsmessig forhold der vi kjøper oppdrag fra et selskap som produserer gode grafiske produkter, sier han.

- Når det gjelder nettproduktet Fiskernett, er ikke det en konkurrent til Jeger, hund & våpen.

Til toppen