ePocket Solutions har vært en pioner innen mobile løsninger for håndverk- og servicebedrifter, med systemer for å effektivisere «papirarbeid», meldinger og rapportering. Denne standardillustrasjonen viser ePocket-appen på en eldre Windows-mobil fra HTC. Utgaven som leveres til ISS kjører på Android.

Millionkontrakt til ePocket fra ISS

Vant anbud for totalintegrert mobil systemløsning.

Etter et offentlig anbud i Norge, har ISS Skadeservice valgt ePocket Solutions som leverandør av en omfattende og totalintegrert mobil systemløsning, heter det i en pressemelding.

ePocket vant i konkurranse med flere internasjonale IT-bedrifter. Avtalen er en av deres største internasjonale avtaler noensinne. ePocket skal levere til ISS Skadeservice i Norge og Danmark. Avtalen har en varighet på fem år. Verdien for ePocket beskrives som «millionavtale».

ISS Skadeservice er et av flere tjenesteområder hos ISS, verdens fjerde største arbeidsgiver med 530 000 ansatte, hvorav 46 000 i Norge. ISS Skadeservice leverer tjenester til forsikringsselskaper: De fleste medarbeiderne tilbringer hovedparten av sin tid i felten, og er avhengige av mobile løsninger for arbeidsflyt, kommunikasjon og rapportering for å kunne arbeide effektivt.

ePocket fusjonerte tidligere i år med danske WPA Mobile. Selskapet er kjent for sine mobile bransjeløsninger for håndverk- og servicebedrifter. ePocket har standardiserte løsninger for bygg og anlegg, elektro, kraft, maskinentreprenører, offentlig forvaltning, tele og data, og VVS. Egenutviklede mobilapplikasjoner samspiller med bedriftenes økonomi- og personalløsninger. ePocket kan vise til undersøkelser som tyder på at deres produkter øker felteffektiviteten med opptil 25 prosent.

Avtalen med ISS Skadeservice innebærer at 600 feltarbeider og 300 kontoransatte i Norge og Danmark skal arbeide med ePocket-produktene Handyman Mobile og Handyman Office. Den første fasen av prosjektet innebærer at deler av systemet skal være i drift i løpet av andre kvartal. Samarbeidet med ISS innebærer at ePocket skaper nye kommunikasjonsløsninger og arbeidsflyt for de forsikringsselskapene som benytter seg av ISS Skadeservice.

Konsernsjef Jarl Spandow i ePocket mener ISS-kontrakten viser hvor riktig det var å fusjonere med WPA Mobile, fordi det gjør ePocket i stand til å møte komplekse og avanserte krav fra store internasjonale bedrifter til framtidens mobilløsninger.

– Kombinasjonen av produkter fra begge selskaper understreker at vi kan bygge og levere komplette løsningskonsepter meget raskt. I leveransen inngår blant annet ePocket Handyman Mobile, Office, Resource Planner, Fleet Management (flåtestyringssystem), samt Customer Web. At ISS Skadeservice valgte å få systemet levert som en «Software as a Service» (SaaS) i stedet for en lokal installasjon, er også veldig gledelig, sier Spandow.

Feltmedarbeiderne i ISS Skadeservice vil få Android-baserte smartmobiler med den nye versjonen av ePocket Mobile 7 som arbeidsverktøy. ePocket har tradisjonelt vært levert på Windows-mobiler, som HTC HD2-modellen i illustrasjonen øverst i artikkelen.

ISS Skadeservice benytter forretningssystemer fra SAP, Microsoft og Oracle, og mobilløsningen til ePocket må fungere mot dem alle. Det må lages integrasjoner også mot de ulike systemene til forsikringsselskapene som ISS Skadeservice samarbeider med. Her er bidraget fra WPA Mobile vesentlig, siden det er de som står for kompetanse og utvikling innen SaaS. Avtalen med ISS er den første med en stor bedrift der ePocket leveres som en tjeneste. Konsernsjef Spandow mener ePocket som SaaS åpner for flere avtaler med store kunder.

Til toppen