Fusjonsbølgen når også mediebyråbransjen. Nå er det mediebyrået Mindshare som åpent går ut og forteller ta de er på partnerjakt til det svenske mediemagasinet Vision. I Norge er Mindshare representert ved deler av mediabyrået Mediacom. I tillegg er MindShare representert i Sverige, Danmark og Finland.
Målet for mediebyråkjeden er å bli Skandinavias beste mediebyrå med en omsetning på 1,5 til 2 milliarder svenske kroner innen to år.
Administrerende direktør for Mindshare i Norden, Nicolas Fröberg, sier til Vision at de vil vokse både gjennom ansettelse av dyktig personale og gjennom oppkjøp. Da er det i første rekke konsulentselskap i de nordiske landene de er på jakt etter - ikke nødvendigvis oppkjøp, det kan like gjerne skje gjennom joint ventures.
Fröberg sier til Vision at det er Mindshares mål å komme opp til en base på 60 ansatte i Norden - opp fra dagens nivå på 30 - og at omsetningen skal øke fra rundt 700 millioner kroner til 1,5 - 2 milliarder kroner.
I januar i år ble det svenske mediebyrået Mediafabriken/Skandinavisk Mediekonsult kjøpt opp av den internasjonale kjeden WWP plc. Innen WWP eies MindShare med like deler av Ogilvy & Mather og Liberg Thompson.
Fröberg markedsfører Norden som ett marked overfor internasjonale kunder.
- Vi har forstått viktigheten av å være et nordisk selskap. Vi ser ikke fire land. Det fins forskjeller mellom landene, men store bedrifter krever nordiske organisasjoner, sier han til Vision.