Forretningsidéen er å gi den unge mobile generasjonen alle de tjenestene de trenger til mobiltelefonen ved å tilby mobiltelefoni og andre verdiøkende tjenester til en lav pris, men med det beste innholdet.
- Mobyson skal oppnå den ledende posisjonen ved å være en annerledes og spennende aktør for den mobile generasjonen. Vi skal lykkes ved å gi abonnentene et skikkelig spill- og underholdningstilbud, og samtidig være blant de rimeligste innen mobil-samtaler og SMS. Ingen aktører har realisert dette potensialet, og derfor satser vi hardt på å bli størst og best i underholdningssegmentet. Allerede fra starten har Mobyson 27 spill og underholdningsprodukter klare, og nye tjenester utvikles løpende, sier administrerende direktør i Mobyson AS, Jonas Kjellberg, som definerer selskapets målgruppe til 840.000 personer.
Mobyson gir alle sine abonnenter et SIM-kort med en ny teknologi som gjør det mulig å bruke wap-tjenester selv om man ikke har en wap-telefon. Teknologien omformer wap-signaler til SMS-signaler. Siden selskapets hovedsatsing er på ungdomssegmentet tilbyr selskapet bare kontantabonnementt. Mobyson leier nettkapasitet av Telenor.
Mobyson eies av Startupfactory hvor Wallenberg-kontrollerte Investor AB og Softbank er hovedaksjonærer.