Mobildesign for viderekommende

Siemens lanserte mandag en mobiltelefon med et mildt sagt nytt utseende.

Siemens mener mobilmarkedet begynner å bli mettet og at nye løsninger må til for å få kundene til å kjøpe nok en mobiltelefon.

Selskapet har derfor kommet på idéen om å lage en serie kommunikasjonsprodukter, XELIBRI, som framstår som motetilbehør til en klesdrakt, på samme måte som klokker, håndvesker og sko.

XELIBRI-serien skal da også selges gjennom nye kanaler, for eksempel hos stormagasiner og motebutikker.

Hver XELIBRI-kolleksjon vil bestå av fire telefoner, og akkurat som motetilbehør vil det finnes vår/sommer og høst/vinter-kolleksjoner. Telefonene vil kun bli tilgjengelige i begrensede opplag og vil ha en levetid på omtrent 12 måneder - noe Siemens mener er kortere enn dagens mobiltelefoner.

Funksjonaliteten til telefonene vil være enkel. Noen pris oppgir Siemens foreløpig ikke.

Telefonene vil komme på markedet i en del land allerede i april, men til blant annet Norge kommer den først i september 2003.

Til toppen