BEDRIFTSTEKNOLOGI

Mobilspill må tilpasses, men vil bli stort

Etter å ha spilt "Boulder" i 40 sekunder spår jeg mobilspill en ganske lysende fremtid.

23. aug. 2002 - 14:00


digi.noTonny Espeset

Les også


Det var skikkelig dumt gjort, for nå er jeg hekta, og Nokia kan dessverre ikke få tilbake telefonen sin. Jeg må først finne ut hvordan jeg kommer meg ut døren på nivå tre.

Jeg ble utrolig fort oppslukt, og det tror jeg svært mange andre raskt vil bli. Nå tenker jeg på Boulder når jeg står i kø, sitter på bussen eller bare kjeder meg (jeg har av hensyn til meg og andre - foreløpig - lagt igjen mobilen på jobben) Mye av attraksjonen ligger også i umiddelbarheten - i motsetning til på en PC er du i gang etter noen sekunder.

Greit, skjermen er liten og knappene er små, men kanskje vi nå kan få tilbake fokus på spillbarhet og innhold i stedet for bare pen grafikk som altfor mange PC-spill fokuserer på. Ikke alle spill vil egne seg på en mobilskjerm, men ganske mye vil kunne portes over. Trolig vil spillene dele seg i to hovedkategorier: Enkle action/puzzle-spill og community/strategi-spill der du spiller mot andre.

Det finnes allerede et stort og raskt antall voksende spill der ute - mye er gratis og resten er ganske billig - 10-30 kroner. Når man da sammenligner med hva en logo koster og omsetningen dette har skapt, er det fort å spå en hyggelig fremtid for mobilspill-industrien: Underholdningsverdien av en logo og et spennende spill til samme pris gjør det ikke så vanskelig å velge.

digi.no ser også frem til mange festlige saker. "Politiet stoppet mobilspillende motorsyklist" og "Mye fallskader - unge menn velter mens de kjører bil på mobilen"

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.