Vanligvis er det slik at når man kjøper ny mobiltelefon, også forplikter seg til å være kunde en viss periode i selskapet man kjøper telefonen av.
Club Blah Blah er rettet mot unge mellom 15 og 25 år, og tilbyr kun kontantkort. Sjef for selskapet, Henrik Friis, sier til BT at bindingsperioder og subsidier låser mobilmarkedet fast, og at dette er en ond sirkel for de unge som gjerne vil ha den nyeste modellen, og som gjerne skifter operatør for å få den.
Ifølge Berlingske Tidende beklaget de store danske teleaktørene Sonofon og TDC seg i forrige uke over at de bruker rundt en milliard kroner i året på å subsidiere mobiltelefoner.
Teleselskapene har gjort kundene vant til at mobiltelefoner er billige, og nå vil de ha myndighetene til å gripe inn og fjerne muligheten for å binde forbrukerne i kortere eller lengre perioder. Dersom bare ett selskap dumper prisene, må de andre følge etter for ikke å miste markedsandeler.